Современные Греческие Композиторы

Регистрация новых пользователей на форуме прекращена.

Для того, чтобы задать вопрос о Греции, пожалуйста, присоединяйтесь к нашему чату в Телеграм.



Страницы: 1 2 След.
RSS
Современные Греческие Композиторы
 
По просьбе Афины.
 
http://www.stamatispanoudakis.gr/pub/default.asp?lang_id=1

Stamatis Spanoudakis was born in Athens Greece. Very early on he began to occupy himself with music. He first studied Classical music (guitar and theory).
He later played guitar and keyboards in a number of bands., in the sixties and the seventies, in Athens, Paris and London where he lived and recorded his first albums.

He was later attracted again to Classical music and returned to his studies of composition, first in Konstantinos Kydoniatis. He was then attracted to his third love - Byzantine music, which led him to Greek songwriting and instrumental music. Since then he is consciously trying to reconcle his three musical influences (Rock, classical and Byzantine), in his music.

Stamatis Spanoudakis wrote numerous hit songs (words and music) for most major Greek singers. He also wrote the music for many succesfull films in Greece, Germany and Italy, for the theater and television and has recorded so far more than fifty albums. Since 1994, Spanoudakis concentrates on instrumental music, on Greek historical or religious themes, a music that has an unprecedent appeal, with all his records turning gold and platinum, with minimum effort and very rare appearances in public.\

Стаматис Спанудакис один из лучших современных греческих композиторов, который не любит создавать шумиху вокруг своего имени, о котором вы не найдете тонны информации на вебе, но услышав которого, никогда не забудете.



http://rapidshare.de/files/36707972/Spanoudakis_-_Arvanitaki.rar

1. I akti ( Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
2. I stigmi (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
3. Paramythi (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
4. Mi milas (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
5. Pali moni (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
6. Oti mou leipes (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
7. Efiges noris (Music- Stamatis Spanoudakis Lyrics –Antonis Andrikakis)
8. Toso eroteymeni (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
9. Kontrabando (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
10. Mia foni (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)

Instrumental music of Stamatis Spanoudakis for the film of Pandelis Voulgaris "Petrina Hronia"

11. Thema
12. Sto cinema
13. Tango
14. Mono 70 ores
15. Eleni
16. 9 mines meta
17. Petrina hronia
Продолжение следует....
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
 


CD1

1. DAWN AT THE WALLS
2. FOR SMYRNI
3. LOVE YOU NEVER KNEW
4. HEFESTION
5. ALL IN A JOURNEY
6. BEFORE THE THRONE
7. AMEN AND YES
8. DANCE IN THE MOONLIGHT
9. WHEN YOU WILL BE TRULY HAPPY
10. THE LONELY KING
11. RAINY DUSK AT BOSPOROS
12. SUDDEN LOVE

http://rapidshare.de/files/37310991/ESSENTIAL_SPANOUDAKIS.rar


CD2

1. PROMENADE ON THE QUAI
2. 1999
3. TO MY LORD
4. BIRTHDAY ‘98
5. TODAY
6. TAMALO
7. BY THE RIVER
8. ST. JOHN'S TEAR
9. WAVES
10. SUNSET IN ASIA MINOR
11. CONQUESTS
12. MOMENTS GONE

http://rapidshare.de/files/37314785/ESSENTIAL_SPANOUDAKIS_2.rar
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Athena P.,
Может переведете про него для раздела о музыкантах:
http://www.greek.ru/all/music/grmuscat/catalog.php?BID=27&ID=54
 
Рома, когда будет много свободного времени - переведу. Но большинство народу на вашем форуме все-таки знает глобиш - особенно те, кто будет интересоваться Спанудакисом :)
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 



Brides – Original Motion Picture Soundtrack

Music and Lyrics by Stamatis Spanoudakis

Vocals (songs) Ιrontina / Byzantine Chants : George P. Mpilalis, Costas P. Mpilalis / Violin : Κyriakos Gkouventas / Oud, tabor ('tampouras') : Christos Tsiamoulis / Santour : Αndrew Catsiagiannis / Accordion : Demetris Croustalakis / Cello : Μichael Porfiris / Vocals (Choir) : Yiouli Sontaki-Lamprou, Fiora Tsintzou, Helen Τzavara, Νelli Μavroeidi /

Guitars, percussion, bass, keyboards (synthesizers) and programming / instrumentation, performance, production and recording : Stamatis Spanoudakis.
Runtime : 50.23

1. TITLOI
2. NYFES
3. TOURKALES
4. O HOROS TOU GAMOU
5. KLEMMENA FILIA
6. VALS GIA TIN A'THESI
7. MNIMES
8. TO TRAGOUDI TIS HAROS
9. KATH' IMAS...
10. PARALLAGI
11. STO PAZARI
12. GIA TIN SMYRNI
13. O HOROS TOU KAPETANIOU
14. PROSOPA

http://www.filefactory.com/file/98613b/
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
 


http://belovedmusic.blogspot.com/2006/10/stamatis-spanoudakis-h-stigmi-pou.html
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Обновленныt линки на сообщение от 20.10


DISC1
http://rapidshare.com/files/1825407/ESSENTIAL_SPANOUDAKIS.rar

DISC2
http://rapidshare.com/files/1913231/ESSENTIAL_SPANOUDAKIS_2.rar
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Athena P., как же мне скачать двойной диск Спанудакиса, что Вы уже выкладывали??? мне удается скачать только поврежденный архивный файл размером 6 кб.....
 
Prasinos,

Ссылка которую я давала в предыдущем посте ещё работает - а что она скачивает - это уже проблемы rapidshare. я их проапдолила - и они ещё действуют - это единственное что я могу знать и сказать. mp3 у меня в архивах всегда лежат - если вам очень нужно могу пере-аплодить на sendyou скажем.
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Манос Хаджидакис –мой любимый эллинский композитор(вместе с Стаматисом Спанудакисом), а о любимый всегда судят предвзято. Но я помню как меня удивило, когда во время моих самых первых прогулок по музыкальной части greek.ru (и в то далекое время, когда она ещё была открыта для всех желающих), мне отркрылось что имя это большей части гуляющей там публики даже и не известно.

Вот Теодоракис был на слуху у большинства – даже и не знакомых аудиально с его произведениями. Но Теодоракис то критикос – я думаю людям, знакомым с греческой культурой и менталитетом – понятно что это такое. Нисколько не хочу преуменьшать его талант – но в смысле диафимизации своего таланта это был и есть критский бык, укравший Европу.

Фраза Маноса из небольшой составленной им биографии выражает всего его "I shun at fame" (более подробно можно почитать ниже или на его сайте http://www.manoshadjidakis.gr/


Но его чудесная музыка не могла не стать знаменитой – но не с таким шумом как у Теодоракиса.
Неповторимая, чудесная , мелодичная, заставляющяя думать о тех временах, когда Греция была ещё силой и началом Европы, почти не отмеченная той пикантной турчатинкой ( которая правда иногда и составляет особый греческий шарм) – сколько эпитетов можно затратить для описания его музыки – они все равно её не опишут. В неё просто влюбляешся – раз и навсегда.

Привожу самую основную выжимку из его cirriculumvitae и два диска, которые очень люблю.

Г-н Роман будет наверное советовать выложить все на великом и могучем в музыкальном разделе сайта. Но переложение на русский – это все-таки работа, сделать которую могут способствовать или время или деньги. И я думаю, что уж с глобишем то большинство посетителей разбираются. Я же не какие-то галльские экспресьоны пытаюсь навязать 39-q

Manos Hadjidakis (Μάνος Χατζιδάκις) (October 23, 1925–June 15, 1994) was one of the greatest Greek music composers. He was born in Xanthi, Greece.

In 1961 he received an Academy Award in the category of Best Music, for his Song Never on Sunday from the film of the same name. He is widely popular among Greeks and can be credited with the introduction of bouzouki music into mainstream culture.

In 1959, Hadjidakis met Nana Mouskouri, his first "ideal interpreter", a shy but superbly skilled vocalist who shaped the sounds of his music with her uniquely beautiful voice. It was 1960 that brought him international success, as his score for Jules Dassin's film Never on Sunday (Pote tin Kyriaki) won him an Academy Award, with The Lads from Piraeus (Ta Paidia tou Peiraia) becoming a huge worldwide hit.

In 1962, he produced the musical 'Dream Street (Odos Oneiron) and completed his score for Aristophanes' Birds (Ornithes), another Art Theater production which caused an uproar because of Karolos Koun's revolutionary direction. The score was also used later by Maurice Béjart's 20th Century Ballets. He also wrote the music for a song which Arthur Altman added English lyrics to and gave to Brenda Lee. The song was "All Alone Am I".

In 1965, his LP "Το Χαμόγελο της Τζιοκόντας" (Gioconda's Smile) was released on Minos-EMI. In 2004, it was re-released, digitally remastered as an audiophile LP and a CD in the EMI Classics collection.

In 1966 he travelled to New York for the premiere of Ilya Darling, a Broadway musical based on "Never on Sunday" and starring Melina Merkouri. He did not return to Greece until 1972, mostly because of opposition to Greece's military dictatorship. While in America he completed several more major compositions, including Rhythmology (Rythmologia) for solo piano, his famous orchestral compilation Gioconda's Smile (produced by none other than Quincy Jones), and the pinnacle of his musical achievement, the song cycle Magnus Eroticus (Megalos Erotikos), in which he used ancient (Sappho, Euripides), medieval (stanzas from folk songs and George Hortatzis' romance Erophile) and modern (Dionysios Solomos, Constantine Cavafy, Odysseus Elytis, Nikos Gkatsos, Myrtiotissa, George Sarantaris) Greek poems, as well as an excerpt from the Old Testament book "Wisdom of Solomon". His LP "Reflections" with the New York Rock & Roll Ensemble contained several of his most beautiful songs, either in orchestral form or with English lyrics written by the band - a record that preceded fusion trends by several decades.


Hadjidakis returned to Greece in 1972 and recorded "Magnus Eroticus" with singer Fleury Dantonaki, an opera-trained dark-toned alto who proved the consummate interpreter of his music, and singer Dimitri Psarianos. Following the junta's overthrow, he became active in public life and assumed a number of positions in the Athens State Orchestra (KOA), National Opera (ELS), and the National Radio (ERT). In 1985 he launched his own record company "Seirios" (Sirius). In 1989 he founded and directed the Orchestra of Colours (Orhistra ton Chromaton), a small symphonic orchestra.

He was to assume the role of score composer for his friend Federico Fellini's films, following Nino Rota's death, but the collaboration never materialized because of Hadjidakis' mounting health problems. He died on June 15, 1994, of heart disease and diabetes.


"The résumé of my life to date is as follows:
I shun at fame. It restricts me within its confines and not mine.
I believe in the song that reveals us and express us deeply, and not the one that humours our naive and forcibly acquired habits.
I feel contempt for those whose object is not to receive their ideas and intellectual pursuits; complacent contemporaries; dark and shady journalism; and every form of vulgarity.

Thus, I managed to put the finishing touches to my personality, one traumatized in childhood, ending up by selling "lottery tickets in the sky" and inviting the respect of younger people, since I have remained a genuine Greek and a Magnus Eroticus. "

Manos Hadjidakis
November 1980 - March 1981


Gioconda's Smile


Track Listings
1. When The Clouds Come
2. Countess Esterhazy
3. Virgin In My Neighbourhood
4. Rain
5. Portrait Of My Mother
6. Concerto
7. Mr Noll
8. Assassins
9. Returning In The Evening
10. Dance With My Own Shadow

http://rapidshare.com/files/7584351/Manos_Hatzidakis_Joconda_s_smile.rar



The best collection of Manos Hajidakis Instrumental
1. To pelago ine vathi (M. Hadjidakis)
2. Ta pedia tou Pirea (M. Hadjidakis)
3. Kyra (M. Hadjidakis)
4. Min ton rotas ton ourano (M. Hadjidakis – G. Ioannidis)
5. Ilissos (M. Hadjidakis – G. Emirzas)
6. Athina (M. Hadjidakis- N. Gatsos)
7. Imitos (M. Hadjidakis)
8. O kir Adonis (M. Hadjidakis)
9. Milise mou (M. Hadjidakis - N. Gatsos)
10. Ferte mou ena mandolino (M. Hadjidakis)
11. Epta tragoudia (M. Hadjidakis – M. Kakogiannis)
12. Ime aitos horis ftera (M. Hadjidakis – E. Papagianopoulou)
13. Pame mia volta sto fegari (M. Hadjidakis – N. Pergialis)
14. Garoufalo st’afti (M. Hadjidakis A. Sakellarios)
15. Agapi pou’gines dikopo maheri (M. Hadjidakis –
M.Kakogiannis – I. Georgakopoulou)
http://rapidshare.com/files/7578762/_MANOS_CHATZIDAKIS_The_Best_Collection_Ins­trumental.rar
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Дорогая Athena P., сделайте милость, выложите еще раз саундтрэк к "Невестам"! Оч. прошу! А ещё Вы как знаток Хадзидакиса, должно быть, слышали альбомы "Laiki Agora" и "Romaiki Agora". Я обладаю первым из них, и хотелось бы знать, что из себя стилистически представляет второй. Это в том же духе или что-то иное? (Задавал этот вопрос в другой теме, но народ безмолвствовал. "...мне открылось что имя это большей части гуляющей там публики даже и не известно..." И мне тоже открылось. Что печально. Обратите внимание на состав корреспондентов нашей темы: Роман Архигос, Афина, Прасинос, Афина, Афина, Афина... Показательно). Собственно, пока "Laiki Agora" - это единственное, что я слышал из Хадзидакиса, но впечатления самые светлые! Теодоракиса и Хадзидакиса нельзя сравнить по значимости, можно только отметить разность характеров их музыки. Теодоракис - эпический, торжественный, такой... мужской, Хадзидакис же более лиричный и интимный.

Athena P. и Atena - всё это Вы?
Судя по аватару, да.
 
Athiina, Atena P., Atena – это все ваша покорная слуга :)

И Laiki agora и Romaiki – это сборники музыки Хадзидакиса к разным песням, написанным за все годы его творчества. Именно этих дисков у уменя нет, но мелодии эти есть на других дисках ( в частности некоторые есть на the best Instrumental, которые я выкладывала здесь )

Инфо о Romaiki agora eсть здесь
http://www.studio52.gr/info_gr.asp?infoID=00000aet
– там же его можно и купить у кого есть возможность – правда дороговато – в Элладе на распродажах наверняка можно найти за преть этой цены.

Я продолжаю одиноко здесь что –то класть и выкладывать с некоей миссионерской надеждою просвещения . Ситуация правда в том, что как я уже где-то писала основные точки соприкосновенмя Эллады с Россией - только очень вверху , на православном мостике и ооочень внизу – в области снабжения любвеобильных средиземноморцев удобным женским контингентом . :bebe

Хочется верить что если каждый будет делать что-тоб что можеи там, где может – ситуация может сдвинуться с мёртвой точки. ;ellina

Новый линк на саундтрак Nyfes Спанудакиса, который я раньше здесь выкладывала

http://rapidshare.com/files/8236495/NYFES.rar
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
 
Вот новый и будем надеяться вечный линк на чудесный альбом Спанудакиса – лучший из всех, вышедших к сегодняшнему дню (по моему скромному мнению)


http://rapidshare.com/files/8408755/Spanoudakis_Moments_gone_H_stigmi_pou_pern­a_kai_xanetai.rar

01. Η στιγμή που περνάει και χάνεται
02. Μόνο λίγο
03. Ξαφνικός έρωτας
04. Απουσίες
05. Για την Ντόρη
06. Πέτρινα χρόνια
07. Κύματα
08. Aντε γειά
09. Φθινόπωρο
10. Βυζαντινό
11. Μικρό νυχτερινό
12. Θάλασσα
Tracklist:
1. Moments Gone
2. For a While
3. Sudden Love
4. Absences
5. To Dori
6. Years of stone
7. Waves
8. Farewell
9. Autumn
10. Byzantine
11. Night
12. Thalassa

И обновленный - на альбом в сотрудничестве c Елефтерией Арванитаки – ну тут два этих имени все говорят сами за себя



http://rapidshare.com/files/8395407/Spanoudakis_-_Arvanitaki.rar

1. I akti ( Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
2. I stigmi (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
3. Paramythi (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
4. Mi milas (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
5. Pali moni (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
6. Oti mou leipes (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
7. Efiges noris (Music- Stamatis Spanoudakis Lyrics –Antonis Andrikakis)
8. Toso eroteymeni (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
9. Kontrabando (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)
10. Mia foni (Music-Lyrics -Stamatis Spanoudakis)

Instrumental music of Stamatis Spanoudakis for the film of Pandelis Voulgaris "Petrina Hronia"

11. Thema
12. Sto cinema
13. Tango
14. Mono 70 ores
15. Eleni
16. 9 mines meta
17. Petrina hronia
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Atena,

Спасибо Вам огромное!

Вы прямо предугадываете мои мысли! Уже хотел просить Вас снова выложить Арванитаки, а она - вот она! Получаю огромное удовольствие!

А как Вам Эванфия Ребуцика?
 
Вот только руки дойдут выложу вам еще один очень хороший альбом Арванитаки - все на музыку Димитриса Пападимитриу - так что вполне ляжет в тему Совр. гр. композиторы. Кстати очень странно что здесь нет отдельной темы на Арванитаки - но здесь вообще много странного - так что приходиться мириться

А пока выкладываю - здесь - потому что только здесь полагаю могут бывать люди, которые могут этим заинтересоваться

MARIA CALLAS – LA DIVINA

MARIA CALLAS was born to Greek parents--George Kalogeropoulos and Evangelia (Litsa or sometimes Litza) Dimitriadou--in New York City, on 2nd December, 1923. In order to make the name Kalogeropoulos more manageable, it was shortened first to "Kalos" and subsequently to "Callas." Callas' birth certificate--long thought to have been lost--reads "Sophia Cecelia Kalos." She was christened Maria Anna Sofia Cecilia Kalogeropoulou--the female form of Kalogeropoulos--(Greek: Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου). Callas' parents had moved to New York while Evangelia was pregnant with Maria. Some have said that they moved for a fresh start after the death of their second child, a son named Vasili. It's been written that Evangelia was so disappointed that her third child was not a boy that she refused to hold the newborn baby or even to look at her for several days. This was only the start of a very difficult relationship

Maria received her musical education in Athens. Initially her mother tried to enroll her at the prestigious Athens Conservatoire, without success. At the audition her voice, still untrained, failed to impress, while the conservatoire’s director Filoktitis Oikonomidis refused to accept her without her satisfying the theoretic prerequisites (solfege). Therefore, in the summer of 1937, her mother visited Maria Trivella at the younger Greek National Conservatoire, asking her to take Mary as a student for a modest fee. In 1957, Trivella recalled her impression of "Mary, a very plump young girl, wearing big glasses for her myopia:"

After a few appearances as a student, she began appearing in secondary roles at the Greek National Opera. In about a year, Callas made her debut in a leading role in August of 1942 as Tosca, which was a triumph. After a few well received concerts, she went on to sing the role of Marta in Eugen d'Albert's Tiefland at the Olympia Theater. This was a huge success and received rave reviews:

Throughout the 1950s, Callas made numerous appearances at the world's great houses: La Scala, the Opera Garnier, the Metropolitan Opera, the Dallas Opera, the Royal Opera House in London, Mexico's Palacio de las Bellas Artes, and the Teatro Colón in Buenos Aires.

Callas' voice was and remains controversial; it bothered and disturbed as many people as it thrilled and enthralled. Walter Legge stated that Callas possessed that most essential ingredient for a great singer: an instantly recognizable voice. Most people agree that hers was not a classically beautiful sound, and there were physiological "flaws" or idiosyncrasies in the voice which no amount of training could overcome.

Callas was romantically involved for some years with the Greek shipping magnate Aristotle Onassis and their affair received much publicity in the popular press. She was introduced to him in 1957, after a performance in Donizetti's Anna Bolena, at a party given in her honour by Elsa Maxwell. In November 1959 she left her husband, Giovanni Battista Meneghini, for Onassis.

According to one of her biographers, Callas and Onassis had a child, a boy, who died hours after he was born on 30th March 1960, as explained by Nicholas Gage in his biography of Callas. But Meneghini in his anguished book about his wife states categorically that Maria Callas was unable to bear children As well, various sources dismiss Gage's claim, as they note that the birth certificates Gage used to prove of this 'secret child' were issued in 1998, twenty-one years after Callas' death. Still other sources claim that Callas had at least one abortion while involved with Onassis The relationship ended nine years later, when Onassis dropped Callas in favour of Jacqueline Kennedy.

Callas spent her last years living largely in isolation in Paris and died on September 16, 1977, of a heart attack, at the age of 53. A funerary liturgy was held at Agios Stephanos (St. Stephen's) Greek Orthodox Cathedral on Rue Georges-Bizet, Paris, on 20th September 1977, and her ashes were interred at the Père Lachaise Cemetery. After being stolen and later recovered, they were scattered over the Aegean Sea, off the coast of Greece, according to her wish.

Many singers, conductors, and critics have also spoken or written about Callas' artistry:
Maestro Leonard Bernstein:
"Callas? She was pure electricity."
Luchino Visconti commenting on his historic productions at La Scala:
"I did it to serve Callas, for one must serve a Callas."

More about Callas
Divina Callas' official website http://www.callas.it/
http://www.callasonemiclassics.com/



http://rapidshare.com/files/10315015/Maria_Callas_Famous_Arias.rar


Giuseppe Verdi – LA TRAVIATA
1. E strano...ah!Forse e lui...Follie!
2. Addio del passato
Amilcare Ponchielli – LA GIOCONDA
3. Suicidio
Giuseppe Verdi - MACBETH
4. Vieni!T`affretta
Giuseppe Verdi - NABUCCO
5. Ben io t`invenni...anch`io dischiuso un giorno
Gaetano Donizetti – LUCIA DI LAMERMOOR
6. Il dolce suon...Ardon gli incesi
Leo Delibes - LAKME
7. Dov`e l`indiana bruna
Wolfgang Amadeus Mozart – IL RATTO DAL SERRAGLIO
8. Tutte le torture
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Вот обещанная Арванитаки – чудесный диск на музыку современного греческого композитора ДИМИТРИСА ПАПАДИМИТРИУ,
о котором, как я предполагаю, в России не слышали ни слухом ни духом, для слов же использовались стихи поэтов Эллады от Сапфо до Одиссеаса Элитиса.

Прекрасна как музыка так и стихи, которые прилагались к этому изданию и которые я выложила здесь
http://rapidshare.com/files/11111340/Eleftheria_Arvanitaki_-_Dimitris_Papadimitriou_Songs_for_the_months_texts.rar
– и неповторима исполнительница

TRAGOUDIA GIA TOUS MINES


http://rapidshare.com/files/11110052/Eletheria_Arvanitaki_-_Dimitris_Papadimitriou_Songs_for_the_months.rar

Track Listings
1. Proti Isimeria (Instrumental)
2. Sapfo
3. Taximi
4. Lianotragoudo
5. Sou To'pa Gia Ta Synefa
6. Den Tragoudo Para Giati M'agapises
7. To Parapono
8. Pame Ksana Sta Thaumata
9. O Agamemnon
10. Deuteri Isimeria (Instrumental)
11. Ola Ta Pire To Kalokairi
12. Se Palaio Symfoititi
13. Maura Pionia
14. Tou Pothou To Agrimi
15. San Tin Agapi Tin Krifi

Цитата
Жаворонков пишет:
А как Вам Эванфия Ребуцика?

C Эванфией у меня постоянно ощущение синдрома Déjà vu – что эти чудесные композиции я уже как то где-то слышала – у Спанудакиса ли, у Хадзидакиса, у Вангелиса?.....

Прелестная музыка – но это скорее талантливая перекомпонировка услышанного у других. Хотя её саундтрек к *Πολιτικη κουζινα* - это именно то, что хочется слушать во время приступа эллиноностальгии.

Вот он кстати, кому нужен
http://rapidshare.com/files/9294100/Soundtrack_Politiki_Kouzina.zip
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Atena,
как странно...свежевыложенные файлы я не могу скачать :(
 
Atena,

Еще раз Вам за все спасибо!

Цитата
Atena пишет:
о котором, как я предполагаю, в России не слышали ни слухом ни духом

...ну почему же не слышали? Широкие массы может и не слышали, а тот, кто знает Арванитаки, заходит на её сайт, смотрит дискографию, да и качает потом всё, что ему нужно. Хотя, честно принаться, у меня этого альбома раньше не было. Но высказывание "в России не слышали ни слухом ни духом" на мой взгляд, несправедливо. Россия большая.

А что касается эллиноностальгии, то это в точку. Я вот в этом году отплывал с Афона в праздник Успения Божией Матери бурным морем в дождище и ветер, воткнул плеер с "Кузиной" в уши и, надо признаться, чуть слезу не пустил. Так что, друзья, кто не слышал этого альбома - качайте пока любезная Atena дает нам шанс.

Demetreius, где Вы? Скажите нам вдохновенное слово в защиту Ребуцики!
 
Цитата
Жаворонков пишет:
Скажите нам вдохновенное слово в защиту Ребуцики!
Да зачем же ее защищать? Она вроде в этом не нуждается ;)
Музыка действительно очень приятная. Было у меня еще два ее альбома - "Микрес историес" и что-то еще. Но они, конечно, уступают шедевральной "Кузине".
Вообще Эванфия из семьи профессиональных музыкантов, с детских лет участвовала в ансамбле, куда входили и ее братья-сестры. Исполнял этот ансамбль народную греческую музыку. Может, именно поэтому у нее лучше получается не чисто европейская музыка (те же "Историес", где какую-то песню исполняет, кажется, сама Арванитаки, но даже она не может ее вытянуть), а с малоазийским уклоном. Кстати, где-то осенью была новость на сайте, что Рембутсику наградили на престижном европейском конкурсе за лучший саундтрек года: http://www.greek.ru/news/news_detail.php?ID=23963&phrase_id=781878.
Так что вот :)

Уважаемая Атена, а нельзя ли попросить Вас выложить еще раз саундтрек к "Нифес" ?
Να'στε όλοι καλά
 
 
Цитата
Demetreius пишет:
Уважаемая Атена, а нельзя ли попросить Вас выложить еще раз саундтрек к "Нифес" ?

А он еще работает - смотрите несколькими постами выше - ну вот вам еще скопю
http://rapidshare.com/files/8236495/NYFES.rar

Цитата
Жаворонков пишет:
Но высказывание "в России не слышали ни слухом ни духом" на мой взгляд, несправедливо. Россия большая.

Конечно я грешна щегольнуть красным словцом - даже если истину оно не выражает, так что не обессудьте. У меня просто впечатление от основного контингента грик.ру не очень положительное, в музыкальной части качают например такую попу, что непонятно зачем за ней отправляться в Грецию - на своём понятном языке что ли не хватает :o :?:


Цитата
Demetreius пишет:
Да зачем же ее защищать? Она вроде в этом не нуждается
Музыка действительно очень приятная.

А я не говорила что музыка неприятная - очень даже приятная Но мое впечатление
Цитата
Atena пишет:
Прелестная музыка – но это скорее талантливая перекомпонировка услышанного у других. Хотя её саундтрек к *Πολιτικη κουζινα* - это именно то, что хочется слушать во время приступа эллиноностальгии.

Demetreius,

скачали вы ? - я только вчера выложила и на Premium кстати. Держите в курсе если не качает - переложу
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Atena,
bolshoe Wam spasibo, a cpecjano za Callas
 
Пожалуйста, рада что кому то музыка доставляет удовольствие .
Исправляю только сейчас замеченную ошибку :( :( - скачать не мог г-н Prasinos,
а конечно же не Demetreius, - у него есть не все что Арванитаки уже выпустила - но и все что у нее только на уме :)
Prasinos,
у вас компьютер странно себя вёл и на прошлых даунлодах - если не будет качать, сообщите - выложу вам на yousendit
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Цитата
Atena пишет:
А я не говорила что музыка неприятная
А я и не говорил, что Ребутсику от кого-то надо защищать :)
Να'στε όλοι καλά
 
Atena, спасибо! я не смог скачать из этой темы ничего, кроме Nyfes...Если бы Вы выложили на yousendit цикл про Александра Великого и созвучие Спанудакиса с Арванитаки, был бы Вам весьма признателен! :)
 
Давайте ваш мейл - обязательно вышлю
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
 
Atena, Спасибо!
мой e-mail: prasinos@aport.ru
 
Prasinos,
Дошел до вас Spanoudakis-Arvanitaki по Yousendit :?:

Саундтрэк от Александра он упорно не хотел принимать - так что положила на Badongo

http://www.badongo.net/file/2031669

Кали Акроаси!
Un homme parle d'autant moins qu'il possède une intelligence plus pénétrante.
 
Atena, пришла ссылка на апгрейд yousendit'а и все :(
 
Atena, и бадонго.ком не хочет мне ничего одтавать :cry:
 
Страницы: 1 2 След.
Читают тему (гостей: 2)